Berita industri
Arahan dan tindakan pencegahan untuk tongkat bulatan DC
2022-11-03
VIDO menghasilkan pelbagai alat profesional dan eksport ke luar negara. Artikel ini memperkenalkan arahan penggunaan dan langkah berjaga-jaga dari gergaji pekeliling DC.
Gergaji pekeliling DC adalah alat profesional, alat yang sangat diperlukan di tempat kerja, dan boleh digunakan di banyak tempat. Mungkin anda tidak tahu banyak tentang gergaji bulat DC, jadi mari kita baca.
Persediaan untuk pekeliling DC menyaksikan operasi:
1. Bilah, cangkerang, dan pemegang gergaji tidak boleh retak atau rosak.
2. Kabel kabel dan palam utuh, tindakan suis adalah normal, dan sambungan sifar pelindung adalah betul, kukuh dan boleh dipercayai.
3. Sama ada bilah gergaji dipasang dengan kuat, sama ada bolt diketatkan, dan sama ada bilah gergaji dikepit rapat oleh chuck dalam dan luar. Sama ada satah bilah gergaji berserenjang dengan paksi mendatar gergaji bulat elektrik.
4. Periksa sama ada penutup pelindung bergerak berputar secara fleksibel, sama ada ia cacat, sama ada ia akan menggosok pada bilah gergaji bulat, sama ada sambungan itu boleh dipercayai, dan sama ada ia akan jatuh semasa operasi.
5. Periksa sama ada pemegang sisi dipasang dengan tegas, dan sama ada ia akan longgar semasa memegang operasi.
6. Semak sama ada bahan kerja yang hendak dipotong dipasang dengan tegas.

Nota untuk pekeliling DC menyaksikan operasi:

1. Apabila bermula, gergaji bulat elektrik mesti berada dalam kedudukan yang digantung, ia akan melompat secara tiba-tiba, ia mesti dipegang dua tangan, jari-jari tidak boleh diletakkan di kedudukan suis, dan gigi gergaji mesti meninggalkan bahan kerja untuk dipotong untuk mengelakkan gergaji bulat elektrik daripada melompat dan menyentuh bahan kerja apabila ia dimulakan .
2. Selepas gergaji pekeliling elektrik dimulakan, ia harus dibiarkan terbiar untuk tempoh masa untuk memerhatikan sama ada bilah gergaji berjalan seperti biasa, sama ada terdapat fenomena buaian kiri dan kanan, sama ada pekeliling elektrik melihat bergetar secara berlebihan, dan sama ada bunyi itu normal.
3. Gergaji pekeliling elektrik mesti memberi perhatian kepada kedudukan kabelnya semasa operasi untuk mengelakkannya daripada dipotong dan menyebabkan kejutan elektrik atau kemalangan litar pintas. Kabel harus dipintas di belakang anda sebelum menyambung ke sumber kuasa, dan badan anda tidak boleh bersentuhan dengan kabel.
4. Apabila gergaji pekeliling elektrik berada dalam operasi pemotongan, kedua-dua tangan mesti memegang pemegang dan pemegang sisi peralatan dengan ketat. Jari-jari tidak boleh mendekati bilah gergaji berputar berkelajuan tinggi, dan badan pengendali mesti disimpan pada jarak yang betul dari peralatan.
5. Jangan gunakan pekeliling elektrik yang dilihat lebih tinggi daripada bahagian atas kepala untuk mengelakkan gergaji bulat elektrik atau bahan kerja yang dipotong daripada jatuh dan menyebabkan kemalangan.
6. Bilah gergaji baru biasanya rata. Apabila memotong jalan, pilih dalam julat 5 ° ~ 20 ° mengikut keperluan.
7. Selepas mesin dimulakan, jalankan tanpa beban untuk seketika, periksa dan sahkan bahawa penghubung mesin adalah fleksibel dan tanpa halangan. Apabila bekerja, pembakar lanjut harus seimbang dan tidak terlalu kuat.

Gergaji pekeliling DC dilarang sama sekali daripada membebankan:
1. Perhatikan bunyi dan kenaikan suhu semasa operasi, dan segera hentikan mesin untuk pemeriksaan jika terdapat kelainan. Apabila masa kerja terlalu lama, kenaikan suhu mesin melebihi 60 °C, atau terdapat bau terbakar, mesin harus ditutup dan dibiarkan sejuk sebelum operasi.
2. Semasa operasi, jangan sentuh alat pemotong dengan tangan anda. Jika anda mendapati bahawa ia mempunyai bunyi tumpul, rosak atau tidak normal, anda harus menghentikan pemeriksaan dengan serta-merta; Sebelum membaiki atau menggantikan bahagian, anda mesti memotong bekalan kuasa terlebih dahulu dan menunggu bilah gergaji berhenti sepenuhnya.
3. Apabila bilah gergaji membosankan dan perlu dibaiki, kuasa harus dimatikan, palam harus dicabut, dan bilah gergaji boleh dikeluarkan untuk kerja hanya selepas bilah gergaji dihentikan sepenuhnya.
4. Berus karbon pada motor adalah bahan habis pakai. Sebaik sahaja hausnya melebihi had, motor akan rosak. Oleh itu, berus karbon yang haus perlu diganti dengan segera. Di samping itu, berus karbon mesti sentiasa bersih.
5. Kuasa gergaji pekeliling hendaklah dimatikan apabila kuasa dipotong, berehat atau meninggalkan tapak kerja.

6. Matikan kuasa selepas pemprosesan, dan bersihkan peralatan dan kawasan sekitarnya


Kegagalan dan penyelenggaraan pekeliling DC melihat:
Jika pekeliling DC melihat gagal dan tiba-tiba berhenti bergerak, jangan panik. Kita boleh menyemak dua bahagian berus dan motor untuk melihat masalah dengan gergaji bulat DC. Masalah berikut mungkin berlaku,1
. Kekurangan minyak, kekeringan, dan terperangkap.
2. Sama ada motor berputar dan sama ada bekalan kuasa ada.
3. Sama ada terdapat masalah dengan berus karbon motor.
4. Sama ada terdapat badan asing yang terperangkap.
5. Ia benar-benar tidak berfungsi, mencari pembaiki motor untuk membantu anda menyemaknya

VIDO adalah sebuah syarikat yang mengeluarkan alat profesional, terutamanya termasuk gergaji bulat DC dan gergaji elektrik. Produk-produk ini dieksport ke luar negara dan telah mendapat pujian sebulat suara daripada semua orang. Sekiranya anda berminat dengan gergaji bulat DC Keweiwei atau produk lain, anda boleh menghubungi Keweiwei.

PerhubunganBerita
Hubungi kami
  • Tel0086-512-62888913
  • E-melinfo@widopt.com
  • Faks0086-512-62888911
E-mel anda:
Subjek:
Keperlukan Pembelian:
Hantar
*Kami akan menjawab pemberitahuan dalam masa 12 jam setelah menerima e-mel