Berita industri
Adakah anda benar-benar tahu bagaimana untuk memilih melihat bulatan
2022-11-03
Sebagai alat profesional, gergaji bulat mempunyai pelbagai kegunaan. Bagaimana untuk memilih gergaji bulat, adakah anda benar-benar tahu bagaimana untuk mengendalikan gergaji bulat?
Pilihan pekeliling melihat:

1. Cuba pilih bateri litium 5 inci tanpa wayar cukup, pilih produk jenama, dan beli bateri berganda kerana ini sering digunakan.

2. Untuk membuat perabot kayu pepejal, pilih gergaji bulat elektrik 10 inci untuk kayu tebal, 7 inci dan 9 inci cukup untuk pemain DIY. Anda boleh memilih jenama pelbagai jika anda tidak menggunakannya dengan kerap, belajar menyesuaikannya sendiri, dan kesannya boleh diterima.

3. Pastikan anda memberi perhatian kepada keselamatan. Walaupun gergaji bulat elektrik jauh lebih selamat daripada gergaji meja, saya pernah memotong kord kuasa saya sendiri, tetapi mujurlah, tidak ada elektrik untuk diri saya sendiri.
4. Berwayar mempunyai kuasa dan bunyi yang lebih besar daripada wayarles.
5. Anda boleh membuat lekapan anda sendiri untuk membetulkan objek untuk memastikan keselamatan anda sendiri dan memotong lurus.

Arahan operasi pekeliling itu melihat:
1. Sebelum memulakan gergaji bulat elektrik, periksa sama ada bilah gergaji retak, sama ada skru pengikat longgar, sama ada kord kuasa dipasang dengan ketat, dan sama ada suis dimatikan.2.
Kayu hanya boleh dipotong selepas gergaji bulat elektrik mula mencapai kelajuan yang stabil.
3. Apabila menggunakan gergaji pekeliling elektrik untuk memproses kayu basah atau knotted, kelajuan makan harus dikawal ketat, dan dilarang keras untuk menolak atau menarik.
4. Pakai cermin mata pelindung, topeng pelindung dan penutup telinga semasa operasi. Berdiri di sisi bilah gergaji, bukan bahagian depan, dan dilarang sama sekali untuk menyeberangi bilah gergaji dengan tangan anda.
5. Bahan pemakanan harus dekat dengan sokongan, dan tiada daya yang berlebihan harus digunakan. Sekiranya knot keras, ia perlu ditolak perlahan-lahan. Apabila menerima bahan itu, ia tidak boleh ditarik dengan tangan selepas 15cm bilah gergaji.
6. Bahan pendek dan sempit perlu dikunci. Bahan besar yang melebihi jejari bilah gergaji tidak boleh dilihat.
7. Gergaji pekeliling elektrik mesti dilengkapi dengan penutup pelindung untuk mengelakkan serpihan kayu terbang dan mencederakan orang.
8. Apabila melihat bahan yang besar, dua orang mesti mengendalikannya. Pengendali tambahan di seberang harus memegang kayu dengan kuat untuk mengelakkan gigi gergaji daripada memukul belakang kayu.
9. Dilarang sama sekali bergerak atau brek dengan tongkat kayu sebelum gergaji bulat elektrik dihentikan sepenuhnya.

Cara meluruskan gergaji bulat:
1. Gergaji trek boleh diselaraskan secara langsung dengan jalan gergaji, yang lebih tepat daripada sokongan. Apabila profil digunakan sebagai penyokong, lebar plat bawah gergaji bulat perlu dikhaskan. Jika anda ingin menjadi lebih tepat, anda hanya boleh menyesuaikannya dengan penunjuk dail.
2. Jangan mulakan suapan pisau dan tarik balik tindakan berhenti di atas kayu, iaitu, mulakan gergaji dan kemudian makan pisau, biarkan kayu sepenuhnya dan kemudian hentikan mesin.
3. Adakah anda pasti bahawa bilah gergaji adalah 90 darjah serenjang dengan permukaan papan? Sekiranya anda mahukan ketepatan yang tinggi, disyorkan untuk membeli pembaris tepi pisau sudut kanan yang baik dan tolok feeler untuk menyesuaikan diri.

4. Malah, papan kayu cacat selepas melihat, dan kayu itu sendiri juga akan mengalami tekanan. Tetapi perkara lain ialah papan anda agak pendek. Semakin lama profil digunakan, semakin besar ralat. Papan yang lebih panjang mungkin mempunyai ralat lebih daripada 0.5mm. Jadi sama ada tekan ke atas jadual melihat atau menukar gergaji trek. Sekiranya ketepatan tinggi diperlukan, yang paling ideal ialah gergaji meja gelongsor.


Perbezaan antara gergaji bulat dan jig melihat:
Ia bergantung kepada sama ada anda perlu memotong arka dengan kerap. Memotong gergaji bulat elektrik lurus jauh lebih cekap daripada gergaji jig. Sekiranya anda memotong lengkung, ketepatan gergaji jig jauh lebih baik daripada gergaji bulat elektrik. Gergaji bulat elektrik sukar untuk memotong lengkung. Sekiranya anda seorang pemula, mari kita potong garis lurus. Ia masih agak sukar untuk membuat lengkung. Anda boleh membeli gergaji bulat elektrik. Saya secara peribadi berpendapat bahawa gergaji jig masih tidak mudah digunakan. Kecekapan tidak sebaik yang dilihat oleh band, dan yang mudah tidak sebaik tangan melihat. Dan jigsaw murah adalah buruk, dan jigsaw pada dasarnya berdebu. Gergaji bulat elektrik lebih berguna, dan yang boleh dibalikkan juga boleh digunakan sebagai gergaji meja, yang lebih praktikal.

VIDO adalah sebuah syarikat yang mengeluarkan alat profesional, termasuk gergaji bulat dan tukul elektrik. Sebaik sahaja produk dihasilkan, mereka dieksport ke luar negara dan mendapat pujian sebulat suara daripada semua orang. Sekiranya anda berminat dengan gergaji bulat atau produk lain, anda boleh menghubungi syarikat kami.


 
PerhubunganBerita
Hubungi kami
  • Tel0086-512-62888913
  • E-melinfo@widopt.com
  • Faks0086-512-62888911
E-mel anda:
Subjek:
Keperlukan Pembelian:
Hantar
*Kami akan menjawab pemberitahuan dalam masa 12 jam setelah menerima e-mel