Berita industri
Beli sarung tangan untuk memilih sarung tangan yang tidak dapat dipotong
2022-10-16
Definisi sarung tangan yang resisten memotong.
Sarung tangan yang tidak boleh dipotong adalah sukar untuk dipotong sarung tangan, perlindungan tangan, fungsi yang tidak dapat dibandingkan pembotong dan prestasi yang tidak dapat dipotong, membuat ia menjadi bekalan perlindungan kerja tangan berkualiti tinggi. Sarung tangan yang menentang potongan dibahagi menjadi 1-5 aras dari rendah ke tinggi, aras yang berbeza sepadan dengan kesan perlindungan yang berbeza.

Sarung tangan yang resisten memotong memenuhi kriteria berikut.
1. Keperlawanan Abrasi: bilangan revolusi bahan sarung tangan melawan pecahan berulang-ulang.
2. Cut resistance: the number of turns of the glove material against cutting objects.
3. Resistance to tearing: that is, the number of units of force required to tear the hole cut in advance in the glove material.
4. Keperlawanan titik: iaitu, berapa banyak kekuatan yang diperlukan untuk menekan lengan sarung tangan dengan paku panjang berkalibrat.

Potong nilai lawan sarung tangan lawan potong.
1. Aras 1 digunakan terutama untuk risiko yang sangat rendah untuk memotong. Sarung tangan ini mencegah potongan kecil di tangan dari objek seperti kertas, tetapi tidak ada jaminan bahawa mereka tidak akan menderita kerosakan dari pedang sebenar. Mereka biasanya digunakan dalam pekerjaan yang tidak melibatkan objek tajam, seperti perbaikan kereta atau kerja landscaping.
2. Aras 2 terutama digunakan untuk risiko pemotongan rendah. Ini adalah tahap perlindungan yang baik untuk kebanyakan kerja pembinaan, dalam kumpulan kereta atau pekerjaan pakej.
3. Aras 3 terutama digunakan untuk risiko pemotongan tengah. Boleh membawa perlindungan untuk pengendalian kaca ringan dan kerja stamping logam.
4. Aras 4 terutama digunakan untuk risiko pemotongan tinggi. Ini termasuk kebanyakan kerja pengendalian kaca dan stempel logam, serta industri makanan.
5. Aras 5 terutama digunakan untuk risiko pemotongan ekstrim. Sarung tangan ini digunakan dalam kerja yang melibatkan pedang yang sangat tajam, dll., seperti tukang daging, serta stempel logam berat dan kerja kaca rata.


Nota mengenai penggunaan sarung tangan yang resisten memotong.

1. Sarung tangan patut saiz dengan betul, jika sarung tangan terlalu ketat, menghalang aliran darah, mudah untuk menyebabkan kelelahan, dan tidak selesa. Jika terlalu longgar, penggunaan tidak lengkap, dan mudah untuk jatuh.
2. Sarung tangan anti-potong yang dipilih sepatutnya mempunyai perlindungan yang cukup, sesuai dengan keperluan penggunaan persekitaran.
3. Perhatikan kesempatan penggunaan sarung tangan anti-potong, jangan gunakannya di tempat yang bernafas atau alat-alat untuk mencegah penyelesaian, elektrik dan situasi berbahaya lain yang dihantar.
4. Apabila melepas sarung tangan mesti memperhatikan kaedah yang betul untuk mencegah sarung tangan wayar yang terkontaminasi dengan bahan yang berbahaya untuk menghubungi kulit dan pakaian, menyebabkan pencemaran sekunder.
5. Sarung tangan anti-memotong tidak bodoh, kelemahan terbesar adalah bahawa mereka tidak memotong-proof, tidak melekat-proof, tidak memotong-proof. Jika anda menggunakan paku, tip pisau dan objek keras lain langsung ke sarung tangan memotong, tidak akan ada banyak perlindungan, walaupun gambar ao, krab ao sesuatu juga akan dibuka, dan tidak dapat mencegah goresan kucing, gigitan anjing, zapping hedgehog.
6. Pertahanan bunga dan tumbuhan tebal tidak sesuai untuk aplikasi sarung tangan yang tidak dapat dipotong. Kerana sarung tangan anti potongan dibuat dari wayar besi yang tidak stainless, akan ada banyak kumpulan lubang bulat kecil untuk membenarkan laluan duri bunga, dalam penyelamatan tanaman dan bunga untuk menggunakan sarung tangan yang sesuai untuk mencegah cedera negatif.
7. Sarung tangan yang resisten potong dirancang untuk semua orang dalam jangka panjang keselamatan produksi industri dan penyelesaian. Dalam aplikasi jangka panjang, sarung tangan sentuh pisau terus-menerus dan tajam boleh berlaku selepas lubang kecil, jika sarung tangan lubang kecil melebihi 1 sentimeter kuasa dua, sarung tangan ini perlu memperbaiki atau membuang dan menggantikan.

Kaedah pembersihan sarung tangan.
1. Guna penyelesaian sabun (50 [UNK]) atau bercampur dengan penyelesaian pembersihan air mendidih (50 [UNK]) untuk membersihkan sarung tangan, sekurang-kurangnya 1 kali sehari.
2. Bersihkan sarung tangan dan simpan di tempat yang sejuk dan berwarna-warna.
3. Jangan bersihkan sarung tangan besi stainless dengan memukul mereka dengan blok keras.
4. Cuba halang objek tajam menyentuh permukaan sarung tangan bila diterapkan.
VIDO adalah pembuat alat profesional, menghasilkan rangkaian yang luas alat profesional, termasuk sarung rantai, sarung tangan kerja, sarung tangan yang tidak dapat dipotong. Pelbagai produk, dieksport di luar negeri, dan menang pujian semua orang. If you are interested in VIDO's products, you are welcome to contact our company.
PerhubunganBerita
Hubungi kami
  • Tel0086-512-62888913
  • E-melinfo@widopt.com
  • Faks0086-512-62888911
E-mel anda:
Subjek:
Keperlukan Pembelian:
Hantar
*Kami akan menjawab pemberitahuan dalam masa 12 jam setelah menerima e-mel