Berita industri
Bit Drill umum dan penggunaan mereka
2022-11-03
Bit sakit Dradalah salah satu alat pembinaan yang sangat diperlukan. Kita boleh membahagikan mereka kepada empat kategori: bit gerudi batu, bit gerudi kayu, latihan SDS dan latihan twist. Antaranya, bit gerudi SDS sangat biasa digunakan.

Jangan memandang rendah gerudi kecil. Sama ada anda membina meja kerja yang besar atau rak kecil, cara yang salah untuk menggunakannya atau menggunakan bit gerudi yang salah boleh merosakkan keseluruhan projek anda. Anda mungkin berfikir bahawa bit gerudi di pasaran semuanya kelihatan sama. Malah, kita boleh membahagikan mereka kepada empat kategori: bit gerudi batu, bit gerudi kayu, bit gerudi jubin, dan bit gerudi twist. Sudah tentu, akan ada beberapa perbezaan antara kategori yang berbeza, tetapi mereka masih mempunyai ciri-ciri yang sama. Hari ini, kami akan membantu anda membezakan pelbagai latihan.

Jenis 1: Bit
gerudi batu Jika anda perlu membuat lubang dalam bata, batu atau konkrit, bit batu mempunyai hujung sudut yang lebih besar. Kelebihan terbesar bit batu ialah ia sesuai digunakan pada rpm rendah untuk mengelakkan terlalu panas, dan boleh digunakan untuk pekerjaan yang lebih sukar dalam mod tukul. Bit gerudi batu datang dalam pelbagai saiz, dari 4mm hingga 16mm, dan juga panjang sehingga 400mm, membolehkan mereka menggerudi melalui dinding.

Jenis dua: Bit gerudi kayu
Apabila bekerja dengan drywall atau kayu dalam projek pembinaan lain, anda memerlukan sedikit gerudi kayu. Bit dowel disebut di sini, dan juga bit kayu yang paling biasa. Mereka mempunyai titik tajam pada akhirnya untuk membantu merebut kayu apabila anda mula menggerudi. Ia juga mempunyai benang tajam dan bermata dua yang membantu menjaga lubang lurus dan bersih semasa penggerudian. Gerudi boleh didapati dalam saiz antara 3 hingga 10 mm.Type

3: SDS drill bit
Simply put, ia berfungsi sama dengan gerudi tukul. Tetapi dengan ciri SDS, yang dipanggil sistem pemacu berlubang yang meningkatkan tindakan tukul. Omboh menembak bit ke hadapan dan menariknya kembali, memandu tindakan tukul pada bit tersebut. Ini mengurangkan geseran dan meningkatkan kekuatan, membolehkan bit gerudi SDS mudah menembusi walaupun bahan yang paling sukar. Bit gerudi SDS digunakan untuk menghapuskan slip bit dan menahan daya kuat tindakan tukulnya. Bit-bit ini menjadikan ukiran dan mengejar pekerjaan menjadi mudah.

Jenis 4: Bit
gerudi twist bit gerudi twist tidak menghairankan adalah jenis gerudi yang paling kerap anda gunakan. Hujung memotong bahan dan panjang heliks membolehkan bahan ditarik keluar dari lubang dan mengekalkan gerudi sedikit lurus semasa penggerudian. Latihan twist boleh digunakan dalam pelbagai bahan, termasuk kayu, logam dan juga plastik. Latihan ini boleh didapati dalam saiz dari 0.4mm hingga 12mm. Ia juga sangat penting untuk memberi perhatian kepada memilih saiz yang betul, saiz kecil mudah pecah semasa digunakan, tetapi anda perlu mempertimbangkan saiz lubang yang anda perlukan untuk menggerudi dan mengecualikan kemungkinan lubang disekat oleh serpihan. Jika dibahagikan, latihan twist boleh dibahagikan kepada dua kategori: bit gerudi HSS dan bit gerudi keluli karbon.


Nama penuh bit gerudi HSS adalah gerudi keluli berkelajuan tinggi. Ia boleh digunakan untuk sebarang bahan. Ciri terbesar bit gerudi HSS ialah ia dapat menahan suhu tinggi yang disebabkan oleh geseran. Kelebihan rintangan suhu tinggi menjadikannya sangat sesuai untuk logam. Mungkin anda akan mendapati bahawa kebanyakan latihan HSS di pasaran adalah emas kerana salutan titanium nitrida membantu mereka melincirkan diri semasa mereka menggerudi ke logam.


Bit keluli karbon direka khas untuk digunakan dengan kayu. Implikasinya ialah bit keluli karbon sangat terdedah kepada kerepek sekali digunakan pada logam.

Bit gerudi HSS boleh didapati dengan mudah di VIDO. VIDO mengeluarkan latihan dan alat profesional lain yang biasa digunakan dan mesin kecil dalam pelbagai saiz. Untuk maklumat lanjut mengenai alatan ini, sila hubungi kami.

PerhubunganBerita
Hubungi kami
  • Tel0086-512-62888913
  • E-melinfo@widopt.com
  • Faks0086-512-62888911
E-mel anda:
Subjek:
Keperlukan Pembelian:
Hantar
*Kami akan menjawab pemberitahuan dalam masa 12 jam setelah menerima e-mel