Berita industri
Struktur utama dan arahan latihan kesan
2022-11-03
VIDO menghasilkan alat profesional dan mengeksport produknya ke luar negara. Artikel ini memperkenalkan struktur utama dan arahan operasi gerudi hentaman.
Gerudi perkusi merujuk kepada alat elektrik yang digunakan terutamanya untuk pemotongan putar dan mekanisme impak yang bergantung kepada tujahan pengendali untuk menghasilkan daya hentaman. Ia digunakan untuk menggerudi lubang dalam bahan seperti batu bata, blok dan dinding ringan.

Penggunaan gerudi hentaman:
Latihan hentaman boleh digunakan untuk batu semula jadi atau konkrit. Mereka adalah universal, kerana ia boleh digunakan dalam mod "gerudi tunggal" atau mod "gerudi perkusi", jadi untuk profesional dan DIYers, ia adalah alat kuasa asas yang patut dipilih. Tukul elektrik berfungsi dengan berputar dan memukul. Satu daya pemukulan sangat tinggi, dan mempunyai frekuensi pukulan 1000 hingga 3000 seminit, yang boleh menghasilkan daya yang ketara. Berbanding dengan gerudi perkusi, tukul elektrik memerlukan tekanan minimum untuk menggerudi ke dalam bahan keras, seperti batu dan konkrit; terutamanya konkrit yang agak keras. Gerudi elektrik hanya mempunyai kaedah berputar, yang sangat sesuai untuk lubang penggerudian dalam bahan yang memerlukan sedikit daya, seperti gabus, logam, bata, dan jubin seramik. Gerudi hentaman bergantung kepada putaran dan kesan kepada kerja. Satu hentaman sangat sedikit, tetapi kekerapan hentaman lebih daripada 40,000 seminit dapat menghasilkan daya yang berterusan.

Struktur impak gerudi hentaman: Mekanisme impak gerudi hentaman mempunyai dua jenis:
jenis gigi anjing dan jenis bola. Gerudi hentaman bola terdiri daripada plat bergerak, plat tetap, dan bola keluli. Plat bergerak disambungkan ke aci utama dengan benang dan mempunyai 12 bola keluli; Plat tetap dipasang pada selongsong dengan pin dan mempunyai 4 bola keluli. Di bawah tindakan tujahan, 12 bola keluli bergolek di sepanjang 4 bola keluli. Bit gerudi karbida simen menghasilkan gerakan hentaman putar, yang boleh menggerudi lubang dalam bahan rapuh seperti batu bata, blok, dan konkrit. Tanggalkan kuku atas, buat plat tetap dan plat susulan berputar bersama tanpa kesan, dan boleh digunakan sebagai gerudi elektrik biasa.
Struktur gerudi hentaman:
1. Suis kuasa.
2. Suis had pesanan terbalik.
3. Gerudi chuck.
4. Peraturan voltan bekalan kuasa dan putaran kawalan klac.
5. Tukar voltan untuk merealisasikan mekanisme penghantaran dua peringkat.
6. Pemegang tambahan, cincin kedudukan, skru set perumahan, dll.7.
Mekanisme kawalan stereng ke hadapan dan terbalik.
8. Gear ditetapkan di dalam mesin.
9. Perumahan terlindung untuk memegang pemegang.

Cara menggunakan gerudi hentaman:
1. Sebelum operasi, anda mesti menyemak sama ada bekalan kuasa selaras dengan voltan 220V berkadar konvensional pada alat kuasa, supaya tidak menyambungkannya ke bekalan kuasa 380V secara tidak sengaja.
2. Sebelum menggunakan gerudi hentaman, sila periksa dengan teliti perlindungan penebat badan, pemegang tambahan dan pelarasan tolok kedalaman, dan lain-lain, sama ada mesin mempunyai skru longgar.
3. Gerudi perkusi mesti dilengkapi dengan bit gerudi perkusi keluli aloi atau bit gerudi tujuan umum dalam julat yang dibenarkan antara φ6-25MM mengikut keperluan bahan. Dilarang sama sekali menggunakan bit gerudi di luar skop.
4. Wayar gerudi hentaman harus dilindungi dengan baik. Dilarang sama sekali menyeret wayar ke seluruh lantai untuk mengelakkannya daripada rosak atau dipotong, dan tidak dibenarkan menyeret wayar ke dalam minyak dan air untuk mengelakkan minyak dan air daripada menghakis wayar.
5. Soket kuasa gerudi hentaman mesti dilengkapi dengan peranti suis kebocoran, dan periksa sama ada kord kuasa rosak. Sekiranya gerudi hentaman didapati mengalami kebocoran, getaran tidak normal, haba yang tinggi atau bunyi yang tidak normal semasa penggunaan, berhenti kerja serta-merta dan cari juruelektrik untuk memeriksa dan membaiki dalam masa .
6. Apabila menggantikan bit gerudi gerudi hentaman, gunakan sepana khas dan bit gerudi untuk mengunci kunci untuk mengelakkan penggunaan alat bukan khas untuk memukul gerudi hentaman.
7. Apabila menggunakan gerudi hentaman elektrik, ingatlah untuk tidak menggunakan daya berlebihan atau operasi condong. Pastikan anda memasang bit gerudi yang sesuai dan laraskan tolok kedalaman gerudi elektrik hentaman terlebih dahulu. Apabila beroperasi secara menegak dan seimbang, gunakan daya secara perlahan dan sekata. Jangan gunakan latihan bersaiz besar secara paksa.
8. Kemahiran dalam menguasai dan mengendalikan mekanisme kawalan stereng hadapan dan terbalik, mengetatkan skru dan fungsi penggerudian dan mengetuk.

VIDO adalah pengeluar alat profesional, termasuk gerudi perkusi, latihan elektrik, dll. Produk-produk ini dieksport ke luar negara dan telah mendapat pujian sebulat suara daripada semua orang. Jika anda berminat dengan latihan impak atau produk lain, anda boleh menghubungi syarikat kami.



PerhubunganBerita
Hubungi kami
  • Tel0086-512-62888913
  • E-melinfo@widopt.com
  • Faks0086-512-62888911
E-mel anda:
Subjek:
Keperlukan Pembelian:
Hantar
*Kami akan menjawab pemberitahuan dalam masa 12 jam setelah menerima e-mel